Cats, Night Safari and Parades in Taiping.

>> Monday, February 28, 2005

Terima kasih kepada budak penyepah buku, aku dah jumpa kitab Bahaya Sikap Was-was yang lama aku cari untuk mencari jawapan bagi hukum bayi melintas di atas sejadah semasa solat. Apa ntah nama kitab originalnya, yg ni dah diterjemahkan bahasa melayu.

Terlupa nak bawa kitab tu ke ofis, tapi dipendekkan cerita, kandungan kitab tersebut mengukuhkan lagi hujah2 yang telah diutarakan oleh ustaz-ustazah kita. Insya allah kalau berkesempatan waktu, aku tuliskan di sini.

Di dalam kitab itu juga, jumpa jawapan perihal kucing. Rid berpendapat manusia yang telah mendomestikkan kucing, sedangkan kucing itu asalnya hidup liar.

Rasulullah s.a.w berkata,"Sesungguhnya kucing itu tidak najis, baik jantan atau betina antara binatang yang mengelilingi kita."

Di dalam paragraph seterusnya menceritakan kata-kata seorang Sabahat, bahawa di kota Mekah itu memang banyak kucing.

Ini mungkin satu bukti bahawa sesungguhnya kucing itu manja, jinak dengan manusia. Mereka hidup dengan manusia, bukannya manusia ambil di hutan, dan menjinakkan mereka.

Kalau kucing hutan or kucing batu tu, sah-sah le kucing liar :) Ko jinakkan macam mana pon, takkan jadi jinak. Garang siot diorang tu!

xoxoxo

Sempat ke Night Safari semasa di Taiping. Trainer kami sangat baik hati, bagi one night off. Dia pon sebenarnya dah mentally drained, kami tanya banyak soalan hehehe.

Sangat best! Tapinya, the train ride tak smooth, very bumpy. Adeh, stressful beb perot aku. Last-last, aku kena lepak bawah payung besar Night Safari sementara kanak2 lain jalan kaki tengok animals sekali lagi. Aku bagi alasan, aku takleh tengok ular memandangkan aku *toot*. Sebenarnya, aku dah worried, perot aku rasa semacam maa.

Aku dapat imagine Lynn lompat-lompat tengok kongkang.

Anyway, the black panther are COOL! Pakcik, no pink panther?


xoxoxo

Other than Night Safari and Zoo Taiping, another interesting attraction in Taiping is the sexy non-women women parade at Taman Tasik. Hehe.

0 comments:

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP