Plan B.

>> Tuesday, May 26, 2009

Kalau nak work from home, mestilah buat kerja yang kita suka kan? Hmm.... apa agaknya yang aku suka ye? Aku suka relaks-relaks goyang kaki, tapi duit turun dari langit, aci tak?

Ahmad kata aku suka beli baju. So apa kata aku jual baju? Hahaha... masalahnya aku suka beli baju je, menjualnya tak pandai :-p Tapi idea ni agak menarik sebab aku kira-kira, aku ni agak fashionable orgnya [perasan]

Baru tadi ada org terbuntang mata bila aku bagitau, no this is not baju mengandung, i am wearing a tube dress! Hei jangan tak tau, org pakai tudung litup pon boleh pakai baju2-cantik-di-pasaran-tapi-tak-cukup-syarat kalau kena caranya.

Ada yang offer translation job to me. Wow, menarik kan? Kata orang tu, English aku bagus dan aku pon nampaknya suka menulis. Masalahnya, BM aku lak yang hancus!

Ada jugak yang suruh aku menulis novel. Kata mereka, aku ada talent. Tapi diorang kena tahu, talent yang aku kunun-kunun ada tu untuk menulis dalam bahasa inggeris saja. Bila tulis melayu, terus jadi skema. Ni bukan aku saja-saja cakap ye, bukan nak berlagak melayu tak sedar diri ke hapa, tapi ni adik ipar aku yang penulis novel tu yang cakap :-p

Adeh. Kesimpulannya, aku ni memang banyak alasan. Cakap je la nak mengongkrong je kat rumah :-p

Nota kaki: Mengongkrong = bahasa jawa, maknanya bermalas-malasan.

0 comments:

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP