Nak nangis ke nak gelak kat diri sendiri?

>> Wednesday, April 20, 2005

Punyalah bersepah meja aku. Sampai nak letak tangan pon takde space. Ngam-ngam untuk menaip jek hehehe. Penuh dengan kertas-kertas. Aku memang tak boleh buat keje ala paperless. Sebab nak buat analysis tak best kalau tengok kat screen. Last-last, print jugak.

Dah la gitu, nak kemas meja pon tadak masa. Tiap-tiap hari ada je meeting. Ada je requirement2 baru from customer. Nasioncom nak interconnect macam ni la, Celcom nak commercial arrangement macam ni la, nak itu, tanak ini, nehi yennedey? tarakucha wachaaa!!!

Pendekkan cerita, hidup aku tak pernahnya constant. Hari ni buat analysis lain, esok buat lain pulak. Kadang tu, nak garuk kepala pon takde masa. Sebab semuanya nak ASAP. Bagi instruction pagi, nak jawapan petang. So aku tibai jek apa jadi. Nasib baik otak aku pantas menaakul MUAHAHAHAHA :dengan riaknya aku berjalan di muka bumi:

Jadi, aku nak pesan kat korang awal-awal. Kalau datang kat meja aku, jangan kecikkan atau besarkan mata. MEMANG BERSEPAH! Korang buat muka cool saja okeh? Aku time preggy nih sensitif skit hehehe.

Buat peminat setiaku :angkat kening: BABYHAZIQ, Meg's that I've read:

1. Boy Meets Girl
Genre: Adult romantic comedy

Pro: Kelakar tak hengat. Gaya penulisan yang santai. Relate dengan hidup kita, in which we communicate via emails, instant messaging, post-it notes, telephone, journal etc. etc.

Cons: Tahap kejiwangan MINIMAL. Not for jiwang karats soul.

Benefit: Learn how formal corporate communication can be interesting.

2. All American Girl
Genre: Teenage romantic comedy

Pro: Terasa anda kembali ke zaman remaja. Jalan cerita OK, but remaja issue la kan tapinya. Gaya penulisan, sah-sah la aku suka hehehe.

Cons: Jangan baca kalau anda terasa terlalu tua untuk teens stories hehehe.

Benefit: Learn how your teenage kids think and behave (as if korang ada anak remaja :P)

3. Princess Diaries I to V
Errr... perlu ke aku elaborate? Sah-sah la best. But again, kalo anda berjiwa tua, jangan baca :P

p/s: jika anda peminat cover buku yang cun-cun, silalah kumpul Meg Cabot's :D

0 comments:

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP