Bananas In Pyjamas.

>> Tuesday, October 25, 2005

[1]tiba-tiba rasa rindu.

pada yang dulunya duduk di belakang cubicle.

takpe, lepas bulan puasa nanti boleh pegi lunch sama-sama.


l e m a u.

[2]Whenever I told people that I (trying to) exclusively breastfed Adik Zahra, some of them give me a stunned face. Especially the makcik-makcik.

Cukup ke? they asked.

Alhamdulillah cukup makcik, I politely answered.

Amusing kan? Kenapa masyarakat kita percaya that breast milk alone is not enough. Di zaman sebelum wujudnya susu formula, manusia membesar jugak kan dengan sekadar minum susu ibu? Takde pulak issue susu ibu tak cukup.

Well... it's all about knowledge. And knowledge, is power.

[3]Lazying in front of tv.

He came back from terawih.

Glanced at me, and went into the kitchen.

Still in the kitchen, suddenly he spoke.

Note: We have some sort of window between the kitchen, breakfast bar and the hall

"Lain kali belikan la jugak saya satu pyjamas."
"Aa?"

I'm wearing my blue-with-white-stars pyjamas.

"Err, ni pyjamas perempuan."

He kept his face straight. Controlled emotion.

"Yela, cari yang untuk lelaki la."

Eh?

Oho I get it. Ni nak sedondon dengan aku la nih pakai pyjamas.

Hehe memalu nak cakap hal sebenar konon :P

0 comments:

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP