Ameer dan Kecantikan.

>> Friday, February 18, 2011

Saya fikir, budak lelaki tidak hairan tentang kecantikan sehinggalah usia remaja, atau sesudah baligh. Sungguh naifnya Mama, kerana Ameer nampaknya sudah pandai bicara tentang cantik atau tidak cantiknya seorang perempuan :-p

Senario #1:
Mama, Mama!
Ya?
Tengok Bi, Mama!
Kenapa dengan Bi?
Hidung dia cantiklah. Ha, mata dia pun. Tapi, rambut dia macam boy.
Yalah. [Malas nak layan]

Senario #2:
Mama, Bi cantiklah.
Habis, Fatimah?
Hmmm... [Pause] Fatimah cantik sikit je. [Dengan suara yang mengendur, statement jaga hati agaknya :-p] Tapi, Bi coklat. Eh, tak, tak. Kaki Bi je coklat. Muka Bi putih, eh tak, tak, peach. Haaa, muka Bi peach.
Yalah. [Malas nak layan. Mujur Fatimah tiada dalam kereta, kalau tidak, jenuh nak selesaikan perang dunia ke-tiga]

Sebenarnya, Ameer memang betul. Maryam mempunyai ciri-ciri yang menonjol seperti hidung yang mancung, anak mata yang memancar hitam, alis yang terbentuk dan bulu mata yang panjang melentik. Tapi, Allah itu Maha Adil. Kulitnya pula gelap. Berbanding Fatimah yang hidungnya pesek jambu air [kih3x ampunkan Mama, sayang] tapi kulitnya pula putih gebu kemerahan.

Apa pun, kedua-duanya tetap anak gadis Mama :-)

Psstt... nampaknya respons giveaway bulan Februari di luar dugaan. Tengok ruangan komen saja sudah letih mahu kemaskini senarai peserta. Tunggu 28 Februari sajalah ya, untuk senarai peserta terkini? ^V^

Berkenaan tshirt muslimah yang dititipkan kawan-kawan, ibu saya di kampung [Johor] yang menguruskan pemberian kepada mangsa banjir, kebakaran dan anak-anak yatim. Tak dapat ambil gambar kerana ibu buta teknologi, sedangkan telefon bimbit pun tak pandai diguna [ampunkan tini, mak!]. Terima kasih atas sumbangan anda. Janji Allah pasti untuk mereka yang memberi :-)

4 comments:

aida 11:50 am  

I doakan you sentiasa cun <- ayat membodek untuk giveaway, haha

tinidewi 7:27 am  

takde makna. ko pegi bodek random.org sana kih3x.

Nida 2:58 pm  

Tini..lari topik sat. Nape x leh masok yr blog diet?

Nida 3:00 pm  

ok, ok jumpa..kelab langsing gitu..ok, jom lawan!

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP