Apa Ada Dalam Badan?

>> Tuesday, May 10, 2011

10 Mei wajar diingati. Pertama, ia harijadi Mak. Tiap-tiap tahun, Mak buat senarai siapa yang sudah dan siapa yang belum mengucapkan selamat harijadi dan selamat hari ibu. Selalunya, memang sayalah yang terakhir. Kadang itu, sudah berhari-hari baru telefon. Bukan terlupa, tetapi sengaja :-p

Kedua, hari ini adalah pengalaman pertama membuat MRI scan. Uhuk uhuk. Berdengung telinga! Berdentum-dentum bak pukulan gong. Tiga puluh minit, tahu? Sudahlah tidak boleh bergerak. Katanya, kalau banyak bergerak, lagi lamalah duduk dalam scanner itu.

Sekurang-kurangnya, ingat akhirat sekejap. Yalah, terkujur kaku dengan diselimuti kain putih. Buka mata pun, sekeliling nampak putih. Kalau tidak, asyik fikir dunia dunia dunia, seolah-olah mati itu jauuuuuhhhhh lagi.

Esok, berjanji temu dengan pakar ortopedik jam 9 pagi untuk mengetahui diagnosis dan rawatan selanjutnya. Doakan saya!

7 comments:

Ummu Auni 8:21 pm  

uits uits sakit apa?

tinidewi 9:06 pm  

ngeee esoklah tahu sakit apa sebenarnya.

aida 9:52 pm  

Isk saspen

tinidewi 10:41 pm  

saja je tambah elemen saspens hik3x.

Badariah 11:35 am  

tini,naper ko sakit ya...aper2 pun aku doakan semoga semuanya dipermudahkan & ko sht2 sokmo..

tinidewi 11:41 am  

bad, thanks! samalah, semoga sihat selalu...

yatiscloset 12:01 pm  

saya pon dulu penah undergone MRI..yg kes saya operate dulu. time 30min tu, dahla gastrik perut rasa nak muntah..tuhan je tahu betapa struggle saya menahan nk muntah.

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP