Kalau berniat, teruskan saja.

>> Thursday, June 23, 2011

Pagi tadi, saya ke kedai Pak Aji. Hajatnya nak cari ikan tak laku. Intai-intai, ikan tak laku belum dijual. Intai pula ikan baru. Tengok harganya paling murah pun RM8+ sekilo.

Kemudian, masuk Mydin pula. Pek paling murah RM2.31 untuk tiga ekor ikan. Intai rak tin sardin pula. Tin kecil paling murah RM1.45. Tak berbaloi. Sikit sangat untuk beberapa ekor kucing.

Akhirnya, saya balik tangan kosong.

Tak sampai 12 jam, sudah dapat balasan dunia. Mula-mula, datang orang kitar semula. Mereka perlukan barang-barang untuk dikitar semula untuk menanggung rumah anak yatim dan rumah orang tua. Selain itu, minta donation. Pada masa yang lain, wanita mengendong anak memberi salam. Tangannya menunjuk ke mulut. Kemudian, pergi ke kedai, teringin siakap bakar. Apabila sampai di kaunter, terkebil-kebil macam cicak berak kapur. Rupanya, seekor berharga RM20.

Astaghfirullah. Kerana sayangkan duit tak sampai RM1.45 untuk belanja kucing kurap makan, Allah takdirkan saya keluar duit lebih banyak. Insaflah saya.

Mujurlah Allah mengingatkan saya dengan bersedekah juga. Kalau kereta rosak atau ditimpa bencana, erk!

1 comments:

Deep Cleaning Lancaster 9:19 pm  

Lovely blog you haave here

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP