Jualan untuk Pembelian Masjid Hiroshima.

>> Friday, October 21, 2011

Pagi-pagi tadi, seorang kawan di Jepun tag satu poster di Facebook. Ini posternya.


Saya terfikir, alahai, kalau di Malaysia, kita ini mewah betul dengan masjid dan surau. Pusing kiri, pusing kanan, jumpa masjid atau surau. Masjid/suraunya besar-besar pula itu, cantik dan selesa. Tapi, jemaahnya di setiap waktu? Ado? Cukup satu saf?

Tsk.

Tapi, saudara-saudara kita di Jepun sana, tak beruntung seperti kita. Masjid mereka sangat limited. Dan kini mereka yang di Hiroshima mendapat peluang membeli bangunan untuk dijadikan masjid tapi mereka tiada dana kerajaan untuk diminta, tiada pusat zakat untuk menolong. Jadi, ini peluang kita untuk menghulurkan bantuan.

Saya teringin nak menyumbang, tapi RM tak berapa nak ada. Kalau stok jualan itu, adalah. Jadi saya mohonlah kawan-kawan, bantu saya untuk menyumbang dengan membeli barangan yang dijual di sini:

Jualan Aidil Adha

Semua hasil jualan akan disalurkan untuk pembelian Masjid Hiroshima, Jepun. Harga yang tertera hanyalah saranan, boleh dibayar lebih atau kurang, mengikut selera pemberi sumbangan. Namun begitu, saya mohon RM6 untuk kos penghantaran.

Kalau tiada yang berkenan di hati, mohon diwar-warkan kepada rakan-rakan. Kalau mahu menyumbang tanpa membeli, boleh disumbangkan secara terus melalui Appeal for Hiroshima Masjid

Terima kasih banyak-banyak. Semoga syiar Islam bersinar ke seluruh dunia dan semoga Allah merahmati kita semua.

0 comments:

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP