Forgive me, Ya Allah.

>> Thursday, January 05, 2006

Rasa gerun juga baca ini.

Fikir aku entah betul ke entah tidak ni? Kalau betul, adus... bahaya jugak.

Tiba-tiba aku terpempan.

Kenapa?

Kenapa bila dengar perkhabaran yang entah betul entah tidak aku rasa resah? gelisah? takutkan musibah yang akan menimpa? takut miskin? takut hidup susah?

Sedangkan bila dengar ayat Quran atau hadis tentang balasan Allah yang pasti terhadap dosa-dosa yang aku lakukan, aku relaks saja, tak terkesan langsung pon kat hati aku. Tak pulak aku rasa takut. Apa yang orang dok ceramah kat aku masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Macam tak dak pa je semua tu.

Dimanakah prioriti aku? Dimanakah iman aku?

Ya Allah.

Betullah agaknya kata Ahmad. Aku ni ingat dunia saja.

0 comments:

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP