Ketam Masak Lemak.

>> Saturday, November 07, 2009

Entah apa agaknya di fikiran Cik Yib ketika dia memberiku ketam Ahad lepas. Maksud aku, cuci ketam pon aku tak tahu! Inikan lagi nak masak. Mungkin dia ingin membenarkan kata-kata Gustov. Sesiapa pun boleh memasak. Hatta seekor tikus.

Tidak. Takde la sampai aku google cara-cara mencuci ketam. Err... memang aku ada terfikir nak lakukannya. Tapi Mak macam tau-tau je. Dia tunjukkan caranya sebelum bertolak pulang ke kampung.

Hari ni aku main hantam saja lah masak ketam. Cik Yib kata, sedap dimasak lemak cili api. So aku pun ikut cakap dia. Masak lemak, tolak cili apinya sebab tak sesuai untuk ahli keluarga ni. Resipinya aku main agak-agak saja. Campak sana campak sini sampai jadi macam ni.


Sedap? Entah la. Aku pun tak cuba lagi. Lagi pun, aku bukannya peminat ketam.

Psstt... ketika aku memotong kaki dan tangan ketam, mata Ameer membulat.

Mama, I'm scared.
Takpe la. Ketam tu dah mati dah pun.
Tapi, siapa yang tangkap dia?


Sayu suaranya. Hehe. Animal activist nampak :-p

2 comments:

mufis 9:47 pm  

i pun tak reti siang ketam.. kuikui

-aida-

tinidewi 10:13 am  

oh maknanya aku bukan seorang teehee.

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP